Featured Post

Läsa tillsammans

Nya testamentets flitigast förekommande textförfattare Paulus omvändes genom ett möte med Kristus på sin väg till Damaskus för att stoppa ...

fredag 20 december 2019

Äntligen jullov!

Efter en jättefin julavslutning med underbar julmusik framförd av skolans estetelever andas jag ut och bloggar den inledande sången som i skolan framfördes av flickkören Sopranos här av Pentatonix 2010-talets Take Six. För mig var denna sång helt ny och alldeles, alldeles underbar!


Denna sång var med i den julkonsert jag sjöng i på under onsdagkvällen, men inte denna riviga version som H-F tipsade om. En låt för att inte bara sjunga utan också dansa in julen som snart är här:




2 kommentarer:

  1. Fantastiskt bra Alma :) nu när man varit ledig lite har jag kollat hillsong och deras julshow från 2017 Christmas Carols Spectacular.Som jag tyckte höll väldigt hög klass.

    https://www.youtube.com/watch?v=yut-LrgilUg&t=680s

    Och hillsong Sverige från förra året.

    https://www.youtube.com/watch?v=gdzYR926QFY&t=4158s

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips. Det uppskattas i denna julgalna familj. Och märk väl, vi var det långt innan det blev modernt att vara det. Jag antar att det är vi som har satt trenden ;-)

      Yngste sonen har hela advent lyssnat på julmusik och pyntat utom- och inomhus. Inkarnationen blir för mig viktigare för varje år det är som att ytterligare ett lökvarv av mysteriet plockas fram varje jul.

      Nu när Chanukka är samtidig lyfts detta samband fram exempelvis och mycterier om att vi sjunger ur Judas Mackabéus på Första Advent blir förklarat.

      Radera