Featured Post

Läsa tillsammans

Nya testamentets flitigast förekommande textförfattare Paulus omvändes genom ett möte med Kristus på sin väg till Damaskus för att stoppa ...

söndag 4 april 2021

Skärtorsdag, långfredag och påskafton

 Ytterligare ett år utan gudstjänster under Stilla veckan och Påsken. Skärtorsdagen var dessutom lovdag för första gången någonsin, tror jag. Denna extradag behövdes för att komma ikapp med jobb och annat, inte är jag i fas ännu, men närmare målet än på mycket länge. Min fastebok Därför sörjer jorden har förstås kompletterats av min fina Jesus- A Pilgrimage, boken jag fick av den käre Klaus. Boken som är en ständig följeslagare genom kyrkoåret.

Jag har dock hunnit med en hel del uteliv under Stilla veckan. Här bilder från en skidutflykt till Storön på påskafton , samma Storön som i Sjörapporten, radions vackraste program sedan pausfågeln utgick. Guds stora sabbat, påskafton när Jesus vilar i sin grav, kan inte firas bättre eller tydligare under corona-karantän.

Henrik som är född på Storön är en säker guide.



Fruktstund på en uppvärmd klippa.

Vindkraftverk finns på udden som Storön nu blivit pga landhöjningen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar