Featured Post

Läsa tillsammans

Nya testamentets flitigast förekommande textförfattare Paulus omvändes genom ett möte med Kristus på sin väg till Damaskus för att stoppa ...

fredag 10 juli 2015

Galopp

Smilla har blivit så mogen i sommar. Igår galopperade vi för första gången. Ja ni ser, det tar sin lilla tid. men jag tycker det får ta den tiden vi har ju bara haft varandra i fyra år och jag hoppas innerligt att vi får många år tillsammans. Stress och hästar hör aldrig ihop speciellt inte i utbildning. Stress och jag hör inte heller ihop så nu blev det så att fyra år gammal galopperar Smilla under ryttare för första gången och det var underbart! Hon har balans och samling i sig själv vi bara flyter fram både i trav och galopp. Jag är helt hög!

Tyvärr saknas bildbevis och de där stora stunderna är jag nästan alltid ensam men inte denna gång. Svägerskan Bea var med som åsyna vittne och det gläder jag mig åt. Annars hade jag väl trott att det bara var en dröm. Här på bloggen får ni se lite bilder från i tidigare i veckan där ni kan se hur stor och stark Smilla blivit denna sommar.

4 kommentarer:

  1. Kul det går framåt med Smilla :)

    SvaraRadera
  2. Smilla börjar bli stor, eloge till dig som låter det ta tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas på att ha henne i minst trettio år till så det tjänar inget till att stressa.

      Radera