Featured Post

Läsa tillsammans

Nya testamentets flitigast förekommande textförfattare Paulus omvändes genom ett möte med Kristus på sin väg till Damaskus för att stoppa ...

lördag 24 oktober 2015

Lars Lerin-landskap


 Jag skröt om Lars Lerin landskapet jag vandrar runt i både här och längre norrut men oftast glömmer jag kameran, inte idag när solen dessutom sken över frostade ängar. Så varsågod, jag målar inte akvarell men ni kan ju föreställa er hur det skulle se ut målat av Lerins penslar.





4 kommentarer:

  1. wow fint :) passar verkligen som tavlor

    SvaraRadera
  2. Ja, man får väl gå en akvarellkurs. Men gamla kameran får duga fram till dess och så att jag lagrar dessa vackra landskap i mitt hjärta till dagar när de behövs.

    SvaraRadera
  3. :) går bra också att använda bilderna som dom är, jag har laddat över många naturbilder från kameran till datorn och sedan printar man ut dom på högsta kvalitee , hittade carl larsson bilder och printade ut, datorn klarar ju bara a4 men man kan göra fina kollage tavlor . Man slipper i vart fall ge en förmögenhet för tavlor/plancher då och man får det precis som man vill ha det :) någon mindre oljemålning har jag köpt på eriks hjälpen billigt och skulle tro dom köper upp från dödsbon.

    https://www.youtube.com/watch?v=uhHYEN83j_c

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefina tavlor har du. Bra idé nutidens skrivare är ju väldigt bra på färgåtergivning.

      Radera