Featured Post

Läsa tillsammans

Nya testamentets flitigast förekommande textförfattare Paulus omvändes genom ett möte med Kristus på sin väg till Damaskus för att stoppa ...

måndag 27 mars 2023

"telningen" Jungfru Marie Bebådelsedag

 Lyssna Josua, överstepräst, du och dina ämbetsbröder som sitter framför dig-dessa män är ett tecken: Se, jag skall låta Telningen, min tjänare, komma. På stenen där , som jag har lagt framför Josua, på denna enda sten med sju ögon ristar jag en inskrift, säger Herren Sebaot. Jag skall utplåna Israels skuld på en enda dag. Den dagen, säger Herren Sebaot, skall ni bjuda varandra till fest under vinrankor och fikonträd.                                                    Sakarja 3: 8-10

Robert Campin , Mérodes altartriptyk, 1427 (Wikimedia commons)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar