Featured Post

Läsa tillsammans

Nya testamentets flitigast förekommande textförfattare Paulus omvändes genom ett möte med Kristus på sin väg till Damaskus för att stoppa ...

måndag 13 april 2015

Tygelträning

Smilla och jag är ännu inte fena på longering precis, men sakta går det framåt nu skrittar hon på en volt någon meter ifrån mig åtminstone och stannar på kommando. Det låter inte avancerat men det har varit väldigt svårt för henne med detta. Att longera henne från hästryggen går jättebra däremot. Chateau går på en liten volt och hon på en större utanför. Men vintertid har jag ingen plats som är stor nog för det. Ledövningar går okej i alla möjliga positioner utom att gå på volten långt från mig.

Här ville Jasmine att vi skulle posera i en hörnpassering och som synes gjorde Smilla allt för att se stilig ut trots att jag inte står i rätt position för tygelträning eftersom Jasmine inte ville ha min rygg på bild.
Ibland måste jag bara summera det som går bra också för det känns väldigt frustrerande med detta att longering är så jättesvårt för henne.  Jag förstår att det varit lättare om jag haft en medhjälpare men nu måste jag ju ta det som det är.

Det som går riktigt bra är att träna tygelhjälper från marken. Hon har ju tryggheten av mig vid huvudet då och sedan har hon haft lätt för att förstå tömkörning och tygeltag från början. Vi tränar på böjda och raka spår nu och det går förvånansvärt bra. Jasmine fotade oss en dag och det är ju kul att ha bilder från saker som fungerar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar